Fitness

Onze sportschool is er voor iedereen: jong en oud, beginners en gevorderden. Op onze professionele en gebruiksvriendelijke apparaten staat uitgelegd hoe deze te gebruiken zijn. Onze instructeurs en het baliepersoneel staan voor u klaar om u te helpen. Voor uw eerste bezoek aan onze sportschool kunt u zelfs een afspraak maken met een fitnessinstructeur voor een standaard trainingsschema en uitleg hiervan. Dit is geheel gratis. Voor een persoonlijk schema kunt u zich aanmelden voor personal training.

Als u nog niet zeker weet of u zich wilt inschrijven, mag u ook gratis komen proeftrainen. U kunt komen fitnessen, of een groepsles uitkiezen. Voor een proeftraining vragen wij u een identiteitsbewijs mee te nemen. Een handdoek en schone sportschoenen en -kleding zijn verplicht in de fitness- en groepslessenruimte. Indien u een groepsles als proefles wilt doen, kunt u zich op geven aan de balie, of via telefoonnummer 0900-4454566 (max. €1,00 per gesprek).

Wat is fitness?

Neuromusculair trainen (trainen van de spieren):
Het doel van krachttraining is de spier(en) een prikkel te geven die leidt tot een verandering. Fysiologische veranderingen die optreden zijn:

• Groei van de spiervezels.
• Verhoogde doorbloeding van de spier.
• Toename in kracht en in sterkte van bindweefsel, pezen en band.

De apparaten waarmee men in Sportingclub FreeFitness traint, zijn erop gericht specifieke spiergroepen te gebruiken en blessures te voorkomen.

Bij Sportingclub FreeFitness wordt er getraind op fitnessapparatuur van het topmerk Technogym. Alleen in vestiging Rotterdam werken we met topmerken Panata (krachtapparatuur) en Stex (cardioapparatuur). Onze dumbells gaan tot 60kg.

technogym logo

 

DSC_9032DSC_9030

DSC_9031DSC_9028DSC_9026

Cardiofitness

Cardiovasculair Trainen
In Sportingclub FreeFitness kun je naast krachttraining ook aan cardiofitness doen. Het doel van Cardiovasculair training is het hart-long systeem een prikkel te geven die leidt tot een verandering.
Fysiologische veranderingen die kunnen optreden zijn:

• Verlaging van de hartrustslag
• Verlaging van de hartslag bij inspanning
• Bloeddrukdaling

Belangrijk bij cardiofitness is het vermogen van je lichaam om gedurende langere tijd een bepaalde activiteit vol te houden. Anders gezegd, als je al naar adem snakt tijdens een lichte warming-up dan heb je een slecht uithoudingsvermogen. Als je vrolijk fluitend na een pittige spinningles afstapt dan heb je een goed uithoudingsvermogen. Hoe beter je hart en longen functioneren, hoe meer zuurstof ze kunnen opnemen. Het wordt wel eens vergeten, maar je hart is een spier. Hoe sterker die spier is, hoe krachtiger het bloed door je lichaam wordt gepompt. Die zuurstof komt in je bloed. Dat bloed transporteert die zuurstof naar je spieren. Hoe meer zuurstof er naar je spieren gaat en hoe beter je spieren de zuurstof kunnen opnemen, hoe langer je spieren een bepaalde prestatie kunnen volhouden zonder te vermoeid te raken. Hoe langer je een prestatie volhoudt, hoe meer energie (lees: calorieën) je gebruikt.

Van cardiofitness val je dus ook af. Voor Cardiovasculair trainen wordt bij Sportingclub FreeFitness gebruikt gemaakt van Cardio-apparatuur zoals de loopband, crosstrainers, roeiers en de fietsen.

Bij Sportingclub FreeFitness wordt er getraind op Cardio-apparatuur van Technogym (m.u.v. vestiging Rotterdam).

technogym logo

DSC_9023

2017 © FreeFitness.nl